30 November 11:05

Roligt att ni kommenterar. Många som kört med GI-metoden och verkligen lyckats. Det ska jag och Fredrik börja med efter min kålsoppadiet.
Ni ska få receptet på kålsoppan som jag gjorde. Man går 5-7 kg på 7 dagar. Beroende på hur mycket du rör dig också..

1 Gurka
2 Morötter
1 Gullök
1 Litet kålhuvud
1 Burk champinjoner
1 Burk krossade tomater
2 Grönssaksbuljontärningar

Hacka alla grönsaker i tärningar och häll i en stor kastrull, täck sedan grönsakerna med vatten och häll i krossade tomaterna och buljongtärningarna. Koka på svag värme i ca 1½-2 timmar. Krydda även som du vill med salt, peppar, curry, vitlök eller liknande. De väljer ni själva..

Dag 1: Kålsoppa och all frukt du vill. (Inga bananer)
Dag 2: Soppa och grönsaker. Undvik majs, torkade bönor och ärtor. På kvällen får du äta en bakad potatis med lite smör och du kan fortfarande äta hur mycket frukt du vill.
Dag 3: Kålsoppa, frukt (inge bananer) och grönsaker.
Dag 4: Kålsoppa, så mycket skummad mjölk du vill och upp till 8 bananer.
Dag 5: Kålsoppa, 300-500 g nötkött och upp till 6 färska tomater. Drick 7-8 glas vatten för att rena kroppen från toxiner.
Dag 6: Kålsoppa, nötkött samt grillad kyckling utan skinn. Ät så mycket grönsaker som du vill.
Dag 7: Kålsoppa och brunt ris, så mycket grönsaker som du vill samt så mycket osötad frukt juice som du vill.

Du kan även ha en liten klick cream fresch i soppan när du serverar den..

Lycka till!

Jag tycker det var lätt värt det förut när jag provade det, billigt och enkelt!




Kommentarer
Postat av: Anton

Börja träna och räkna ut ditt dagsbehov och ät under det så kommer vikten rasa. Och bra kommer du må också, och slippa äta din kålsoppa haha (även fast den kanske är god efter 7 dagar). :)



/ Anton

2010-11-30 @ 11:46:25
URL: http://sparamera.blogg.se/
Postat av: Linn

Den skulle man vilja testa. Synd vara att jag verkligen hatar kålsoppa. :p

Jag ska nog köra på naturdiet drinkar. ;)

Det kan ju behövas nu när vi går mot juletider.

Så är det ju bara mumma överallt! ;)

2010-11-30 @ 12:44:35
URL: http://lixx.blogg.se/
Postat av: Sara Bergström

Det smakar ingen kål så det fungerar ändå, jag gillar heller inte kål egentligen ;) Prova den! Du blir nog nöjd med resultatet..

2010-11-30 @ 13:07:10
Postat av: Kusin Anna

Hur mycket gick du ner när du körde den då? Går man lätt upp igen efteråt? Smakar den mycket krossade tomater? För det är ju inte så värst gott...

2010-11-30 @ 14:06:31
Postat av: Sara Bergström

Ja gick ner 5 kg och nej jag har inte gått upp mycket efteråt, beror väl alldeles på vad man stoppar i sig? Du behöver inte ha krossade tomater i heller, det är en valmöjlighet bara..

2010-11-30 @ 14:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0