1 December 07:14

Då har vi gått in i sista månaden på året, denna månad händer det mycket.. Det blir Elviras första utlandsresa till Teneriffa den 12 December, hennes första jul och hennes första nyår bland annat..
Det är så härligt.. Många blir deprimerade på hösten/ vintern, jag blir istället glad och ser fram emot det kommande året och allt som hör kring julen :)
Jag är så bebiskär! Skulle verkligen vilja ha en till liten knatte, ett syskon till Elvira.. Men det får nog vänta, tills vi vet att Fredrik har bra jobb och jag eventuellt fått jobba lite.. Men önska kan man, det är så många som kommer få barn nästa år.. Helt otroligt, vad många :-)

Nu är första avsnittet av årets julkalendern igång, undrar hur den är.. På dem senaste åren har det bara blivit kattsand av alla barnprogram samt julkalendrar, har dem slut på fantasi kanske? Det är så oväsentliga och onödiga program nu för tiden, man förstår sig inte på dem.. Vart är alla det bra och roliga klassiska julkalendrarna som man såg fram emot att få så varje år? Lönlöst nu för tiden, årets kalender tycker jag verkar vara en väldigt dålig och kopierad verision av mysteriet på greveholm.. En familj på två barn kommer bo på ett slott med en gris och ett spöke.. Huh? Ganska lika va?
Vad tycker ni om julkalendern i år?


Tänk om man kunde vara så påhittig och komma på en jätte bra julkalendern tills Elvira förstår...
Som sagt så var pappa här på besök igår, det var riktigt trevligt.. Vi åt mat, fikade och pratade en massa.. Riktigt skönt att få egen tid med pappa och Elvira och få ventilera lite.. När han åkte så badade och lade jag Elvira sedan hade jag en "må bra" stund för mig själv, men lite hemma spa och tv tittande innan läggdags :)
Idag så ska vi in till stan och titta efter vinterjacka och vinterskor till mig, måste ha det nu.. Så himla kallt och pappa så snäll som han är skulle hjälpa mig att betala det, gulliga han! Världens bästa pappa...
Har ni nå bra tips på bra vinterjackor? Lite längre som går ner över höfterna? Ge gärna tips..

En väldigt glad Elvira den 1 December, mys i sängen :)


Kommentarer
Postat av: Linn

Det finns Everest jackor på stadium. Jätte varma och sköna, finns i olika modeller. Med jag antar att de är ute efter en som jag har. Du vet den jag hade i Uppsala? :) sen finns det många bra på intersport! :) så kolla på gumman! Hoppas du hittar något fint! :)

2010-12-01 @ 12:19:33
URL: http://lixx.blogg.se/
Postat av: Malin

Hon är SÅ FIN! :)

2010-12-01 @ 19:21:52
URL: http://bortbytingen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0