30 December 20:20

Ååhj!

Är klar med tvättningen, kom nästan ikapp med allting men alla handdukar och sängkläder är rena och fräscha nu i alla fall.. Vi hann även iväg till ica kvantum och handla lite kvällsfika/frukost och lite annat gott.. Så nu har vi badat och lagt lill tjejen och även fått i oss lite god kvällsfika (té och tekakor samt lite juice), nu sitter Fredrik vid stationära datorn och jag ligger i soffan och har min bärbara.. Jag tänkte se "what a girl wants" som går 21.00 på 3an. Har även köpt lite god choklad och chips & dip. Känner mig väldigt onyttig men detta är sista veckan som vi äter massa skit, nästa vecka är det nya tag. Jag och Fredrik har bestämt oss för att börja äta antingen GI-metoden eller LCHF-metoden.. Även ta tag i träningen eftersom båda vi har träningskort i över 6 månader till så borde det utnyttjas. Självklart ska vi ha en "syndar" dag då vi får äta precis vad vi vill, fast till en viss mängd. Man måste göra det på rätt sätt för annars mår man bara sämre också blir de inte en rolig grej längre om man "straffar" sig själv..

Vad har ni för planer på 2011?


Mina mål bland annat är att klara studierna (matten och samhällskunskapen) på komvux. Gå en skepparkurs med svärfar (så jag/ vi kan köra båt tryggt i sommar), göra högskoleprovet i april, söka och försöka komma in på socionomprogrammet till hösten. Få en bra dagis/dagmamma plats till Elvira. Ha bättre kontakt och umgås med mina vänner (har tyvärr varit dålig på det senaste året) men det har varit så mycket med min lilla dotter.. Självklart är hon prio ett i alla kommande år...

Snart välkomnar vi det nya året, ca 27½ timme kvar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0