11E FEBRUARI 2011

Ibland kan jag spy på våra grannar...
Vi har fått brev hem om klagomål och dem "söker" efter något att få klaga på!
Jag vet inte vad brevet innebär men jag har skrivit mail tillbaka och satt mig själv lite till svars också..
För det första så säger dem att vi stampar i golvet i tid och otid, jag är en "klump" fot som går med hälarna i golvet och det blir väldigt dovt ljud, inget jag kan ändra på.. Alltid varit sån och fått det efter mamma!
Men absolut kan jag försöka tänka på det, men det går inte varje gång jag rör mig i lägenheten..
Dem gnäller på barnvagn som står i trappen, visst man får inte ha dem där men vår hall är så enormt lite och att tränga in en barnvagn där det går inte, så dem säger att vi ska få ha dem i cykelrummet vilket är ruttet och minimalt, det tollererar jag inte! Sen säger dem att vi inte är tysta efter 22.00 och att vi "ålar" på golvet vid tolv halv ett på nätterna, alltså vad fan.. Alla som känner mig vet att jag sover helst tidigt på kvällarna, jag är så trött efter att ha varit vaken en hel dag med Elvira så vi lägger oss vid 22.00-23.00 senast, alltså ska vi behöva stå till svars när vi går och lägger oss om kvällarna också? Patetiskt!
Dessutom har vi 2 katter som lever hej vilt på nätterna, också skyller dem på att när vi har vänner här så är inte dem heller tysta.. Alltså vad fan ska man trippa på tå här hemma eller?
Jag blir så arg! Sen säger dem att vi bråkar, det har dem rätt i men det är fan inte ofta det händer, dem ska bara poängtera allt vi gör! Dem är pensionärer och går hemma hela dagarna, hör dem minsta lilla från oss så ringer dem fastighetsskötaren..
Sen verkar dem inte ha överséende om att vi har Elvira, hon kryper och kan inte gå. Ska jag då bära runt henne 24/7 bara för att det inte ska störa dem? Ska jag inte låta henne leka med sina leksaker? Ska jag göra mig av med katterna för att dem ska bli nöjda?

Vad gör man?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0