14 Januari 2011 del 2

Igår lyfte jag våran våg för jag skulle städa under den och sen ställde jag tillbaka den, upptäckte då att det är glapp i den så dem önskade och bra kilon man trodde man gått ned hade man egentligen inte. Innan jag började äta såhär och träna, förra söndagen så vägde jag 68,5 kg nu väger jag 65,5 kg så det är bra ändå! Bara jag som vill att det ska gå fort att gå ned dem oönskade kilon. Dock har jag ätit lite kolhydrater för att orka träna, men tror jag faktiskt ska skippa det ändå! Det känns bättre, ätit mörk choklad bit någon enstaka gång! Dags att ta tag med hård handskarna igen hör jag alltså... Nu kör jag på!

När Elvira fått i sig gröt och ska sova lite förmiddag så blir det ett pass framför dvd:n sen frukost!
Tips på hur man gå ned fort i vikt, hur man ska träna och dylikt? :)

Kommentarer
Postat av: Ola

Sluta fuska hahaha

2011-01-14 @ 17:54:11
Postat av: Camilla

Vill du bara gå ner i vikt så är det konditionsträning som gäller, löpning och spinning är väl det mest effektiva.

Men vill du ha muskler också så kör på styrketräning i kombination med låginstensiv träning som powerwalks, gärna på morgonen innan frukost då fettförbränningen är som bäst:)

Sen är det superviktigt med protein för att inte tappa muskelmassa. Kan även tillägga att om man äter kolhydrater så är det bäst i början av dagen och runt träningen, sen utesluta det på kvällen när de ändå inte gör någon nytta.

Jag går upp i vikt direkt när jag äter kolhydrater eftersom det binder vätska, samt på sikt gör att kroppen drar åt sig fettet man äter mkt lättare.

Hoppas det jag skrev kommer till nytta:)

2011-01-17 @ 11:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0